PKT Gdynia wybrało najlepszą ofertę w przetargu na dostawę nowych trolejbusów o długości do 13,5 metra. Pojazdy ma dostarczyć Solaris, który jako jedyny był zainteresowany realizacją zamówienia.
Po miesięcznej ocenie ofert Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej z Gdyni ostatecznie rozstrzygnęło przetarg na dostawę pięciu lub sześciu trolejbusów o długości od 11,5 do 13,5 metra. PKT wybrało ofertę jedynego
zainteresowanego podmiotu, jaki założył swoją ofertę, a więc firmy Solaris, która wyceniła dostawę na 15,621 mln złotych brutto. Budżet przewoźnika z Gdyni był większy i opiewał na 16,605 mln złotych brutto. Ostatecznie oferta Solarisa została oceniona na 89,25 pkt na 100 możliwych.
Po uprawomocnieniu się wyboru PKT będzie mogło zawrzeć umowę na dostawę nowych pojazdów. Powinny one dotrzeć do zamawiającego do 16 grudnia 2025 r. – lub w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy, w zależności od tego, który z terminów upłynie wcześniej.
Pojazdy mają być całkowicie niskopodłogowe. Obowiązkowym wyposażeniem będzie alternatywny napęd bateryjny: jak zapisano w specyfikacji warunków zamówienia, nowe trolejbusy będą obsługiwały przede wszystkim linię 25, która „zostanie zoptymalizowana poprzez wprowadzenie odcinków niezelektryfikowanych”.
Bateria trakcyjna, zamontowana w kontenerach z tyłu pojazdu, ma być oparta na akumulatorach litowo-tytanowych (LTO). Jej znamionowa pojemność energetyczna ma wynosić nie mniej, niż 58 kWh (czyli znacznie mniej, niż w zamawianych
wcześniej "supertrolejbusach"), a dostępna dla użytkownika – co najmniej 44 kWh. Pełna specyfikacja pojazdów
tutaj.